David Draiman Interview

Triviumの第6弾アルバムのプロデューサーであるDavid Draimanのインタビューから、Triviumに関する部分がLoudwire.comに掲載されましたので、和訳してみました。最後に原文を掲載しています。


最近Triviumの新譜のプロデュースを終えましたね。どのようにして一緒にやることになったのですか?

長年話していたことではあった。本格始動したのは、TriviumがDisturbedのオーストラリア・ツアーをサポートした時だった。’In Waves’がリリースされたあとで、僕はIn WavesがTriviumの大きな歩みになったと思った。メロディ的にも、曲の力強さという点でもね。彼らとこんな会話をした時のことだった。「一緒にやるってのはいいアイデアだと思う。君たちは新しい扉を開けたと思うし、君らには素晴らしい才能があると思うし、僕はそれを支援したいんだ。」
 
僕らはやがてもっともっと会話を持つようになった。彼らはツアー中に一度、テキサスのオースティンへやってきた。僕はDeviceの曲を何曲かかけて、どうスケジュールを固めて一緒に時間をとるか、具体的に詰めようと話し合ったんだ。彼らは僕にマテリアルを送ってくるようになり、僕はそれにコメントを返すようになった。そうやってプリプロのやり取りを始めたんだ。最初はネットで、そのうち電話で、最終的に、1月の第二週から、彼らは僕のオースティンの家にやって来たんだ。

週6日、朝11時から夜11時までという、2週間のハードなプリプロだった。それから1ヶ月ほどかけて録音した。一旦すべてをまとめたあとは、結構早く片付けてしまったけれど、作業や準備も沢山あったんだ。彼らは多くを学び、一致団結して、彼らのキャリアにおいて決定的瞬間となるようなレコードを作り上げんだ。

もしかして、あなたがゲストヴォーカルで登場したりしますか?

いいや、これは丸ごとTriviumのアルバムだ。僕は彼らをプロデューサーとしてサポートしただけだよ。たとえ乞われても、この特別なグループにゲスト参加はしなかった。これは彼らだけのものにするべきだと思っていたし、とても誇らしく思う。彼らは著しく成長したと思うし、本当に多くを学んで、今やプレイヤーとして、ミュージシャンとして、とてつもなくイイんだ。録音作業は楽なものだった。エディットしなくてよかったからね。彼らはとてもタイトだったから、いろいろ必要なかった。彼らのおかげでとても仕事がしやすかったんだ。


http://loudwire.com/david-draiman-new-trivium-album-defining-moment-career/

You recently finished producing the new Trivium album. How did that come together?

We were talking about doing it for years. The first time it really came up definitively was when Trivium was supporting Disturbed on an Australian run — this was after the ‘In Waves’ record had been out already and I thought they had taken some pretty huge strides with that record, melodically and in terms of the strength of their songs. It was then that I had some conversations with them like, “You know it would be a good idea for us to work together because I think you guys have opened the door to something and you have incredible capabilities and I’d like to help you.”

We had more and more conversations over the course of time and they came through Austin, Texas, one time while they were on tour and I played them some songs from the Device record and we talked a little more about really figuring out how to set this in stone and put a time together and we did. They started sending me material and I started sending them comments on the material and we started communicating in a pre-production sort of fashion, online at first, then over the phone and then in at the end of the second week of January they came out to my house here in Austin.

It was basically two weeks of intense pre-production 11AM to 11PM, six days a week, then about a month or so of tracking. Once we had finalized everything, we executed it rather quickly but there was a lot of work and prep involved. These guys learned a lot and grew a lot and has made a record that is going to be a defining moment in their career.

Is there a guest appearance by you on vocals by any chance?

No, this was all about Trivium. All I did was help them as a producer. It was not doing a guest appearance on this particular union, even though they did ask. I really felt like this should be something that is just theirs and I’m very very proud of them. I think they have grown tremendously and learned so much and they’re so goddamn good, just as players, as musicians – tracking them was easy, we didn’t have to edit. They were so tight, it didn’t require much, they made it very easy to work together with them.

シェアする

  • このエントリーをはてなブックマークに追加

フォローする

%d人のブロガーが「いいね」をつけました。