NY Times Review: 2/15 Webster Hall

New York Times にpostされたIn Flamesのライブレビューの後半に、ちょこっとTriviumのことが書かれてます。
(前半略)
若く素晴しいフロリダのバンドで、数週間前に20歳になったばかりのシンガー兼ソングライター兼ギタリスト、Matthew K. Heafy 率いるTriviumには、(In Flamesとは)対照的に、あまりミステリアスな部分がない。バンドは彼らのお気に入りのスタイル・・・スウェーデンのメロディと、メタルコアのリズム、80年代のHRのスタイル、超絶技巧ソロ、エモのヒントさえ、図々しくも陽気に借りている。(エモは避けられないのか?嬉しいことに、Noである。)
その結果が、エネルギッシュかつ毅然としたエンターテイニング・アルバム「アセンダンシー」(ロードランナー)と、同様に評されるライブだ。ジャックハマーのごとき序章から始まる “Rain” 、そして突然ミッドテンポの歌にギヤをスイッチ。 ”Gunshot”は明らかにこのようなコンサートを思い描いて書かれたものだが、数分後、歌から荘厳なツインギターのソロへと移り、ソロが終わるとオーディエンスはバンドと共にこぶしを突き上げ、ジャンプし共にほえる。
このバンドのMTV ambitionsは、コンバートでも、不快なものでも、非現実なものでもないようだ。群集もそんなことは全く気にかけていなかった。

Rock Review | In Flames; Trivium
Death Metal Sweetened by a Taste of Lingonberry
By KELEFA SANNEH
Published: February 17, 2006
By contrast, there’s not much mysterious about Trivium, an impressive young Florida band led by the virtuoso Matthew K. Heafy, a singer, songwriter and guitarist who turned 20 a few weeks ago. The group borrows brazenly and cheerfully from its favorite styles, scrambling Swedish melodies together with metal-core rhythms, 1980’s-style hard rock, super-technical solos, even hints of emo. (Is there no escape from emo? Happily, no.)
One result is an exuberant and consistently entertaining album, “Ascendancy” (Roadrunner), along with a live show that could be described the same way. “Rain” began with a jackhammer overture, then suddenly switched gears for the midtempo verse. And “A Gunshot to the Head of Trepidation” was clearly written with concerts like this one in mind: after a few minutes the singing stopped to make room for glorious twin guitar solos, then those stopped so the audience could join the band in a fist-pumping chant.
This band’s MTV ambitions are neither covert nor off-putting nor, it seems, unrealistic. And the crowd didn’t mind one bit.

シェアする

  • このエントリーをはてなブックマークに追加

フォローする

%d人のブロガーが「いいね」をつけました。